close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אחרי החגים באילת– חופשות סתיו וחורף

אור גינתי חשוון, תשעח30/10/2017

מסתבר שגם אחרי שהחופש הגדול נגמר, ואפילו אחרי תקופת החגים, יש לאילת לא מעט מה להציע, גם לגדולים וגם לקטנים במשפחה ואפילו יש יתרונות לא מעטים שיציאה לחופשה באילת דווקא בעונות הללו

תגיות:
צילום: שאטרסטוק
החופש הגדול היא התקופה שבה הורים רבים מחפשים בנרות תעסוקה לילדים. אחד הפתרונות המקובלים הוא יציאה לחופשה עם הילדים ומלונות הכל כלול של אילת מציעים מגוון של הפעלות לילדים שמשאירים אותם מרוצים ואת ההורים נינוחים. מסתבר שגם אחרי שהחופש הגדול נגמר, ואפילו אחרי תקופת החגים, יש לאילת לא מעט מה להציע, גם לגדולים וגם לקטנים במשפחה ואפילו יש יתרונות לא מעטים שיציאה לחופשה באילת דווקא בעונות הללו.

אילת בסתיו ובחורף – היתרונות
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר ביציאה לחופשה בעונות הסתיו והחורף באילת הוא המחיר. אפשר למצוא דילים לאילת במחירים ידידותיים בהרבה ממחירי עונת התיירות הבוערת, והקופחת, של הקיץ והחגים. אחרי שההמולה שוכחת ניתן למצוא עסקאות משתלמות בהרבה על טיסות, מלונות וחבילות נופש. ההבדל בין מחירי הקיץ והחגים למחירי הסתיו והחורף הוא משמעותי ויכול להגיע לכדי עשרות אחוזים. אם אמורים הדברים על משפחה שלמה, מדובר על חסכון ניכר. האמת, שגם אם מדובר על זוג ההפרש הוא משמעותי.

יתרון נוסף שאין להמעיט בערכו הוא המחסור בצפיפות ותורים. כאשר אין צפיפות ולא צריך להמתין דקות ארוכות בשמש למתקנים שונים בעיר, האווירה היא שונה בהחלט ונינוחה יותר. אפשר ליהנות בנחת מהאטרקציות והפעילויות שיש לאילת להציע בלי להדחק ובלי לעמוד שעות בתור רק כדי להגיע אל האטרקציה מיוזעים, עייפים ועצבניים.

בין היתרונות הנסתרים ביציאה לחופשה סתווית או חורפית באילת מסתתר אחד שמומלץ לחשב עליו: אילת ידועה בשמש ובחום שיש לה להציע לאורחיה, אבל כדאי לזכור שבעיר השמש המדברית גם עונת הסתיו והחורף מציעה ימים חמימים ונוחים. הקיץ האילתי הוא חם, לפעמים חם מדי – אבל בחורף נעים – הטמפרטורות הן לרב מעל לעשרים מעלות בימים. זהו מזג אוויר אידיאלי ליהנות מהאטרקציות, אפילו להכנס לים ולבריכה – מבלי לחטוף מכת חום. הערבים והלילות הקרירים של החורף המדברי מזמינים את המטיילים לסוב במסעדה מזמינה, ליהנות ממופע מוזיקלי ברחוב או לבדוק את מראה החוף לאור הירח.

אז מה יש לאילת להציע בסתיו ובחורף?
נופים מרהיבים, שמורות טבע ופעילויות משפחתיות – לאילת יש מגוון אטרקציות למבקרים המתאימות לכל עונות השנה, גם בימים הקרירים.

• פארק תמנע – פארק תמנע ממוקם כעשרים ק"מ צפונית לאילת. בפארק עשרות מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים המותאמים לדרגות קושי שונות. מלבד הנופים המרהיבים מסתתרות במקום פינות חמד רבות: אגם תמנע, הפטרייה, קניון הפרצופים, עמודי שלמה, מכרות הנחושת הקדומים, הקשתות או עמק ציורי הסלע. כרטיס הכניסה כולל גם את מיצג מכרות הזמן ומילוי בקבוקים בחול צבעוני. בתוספת תשלום ניתן לשוט בסירות פדלים, לבקר בסיור מודרך באוהל מועד או לשבת לארוחה אותנטית בחאן המלך שלמה.


פארק תמנע.
צילום: שאטרסטוק


• חוות הגמלים – בסמוך לפארק תמנע תמצאו גם את חוות הגמלים – בנוסף לטיולי גמלים וסיורי כרכרות רתומות לאתונות, ישנו במקום גם פארק חבלים גדול.

• הקניון האדום - מסלול טיולים מומלץ במיוחד לעונות הסתיו, החורף והאביב הוא הקניון האדום. המסלול מעגלי, נמשך כ2.5 ק"מ ומתאים גם לילדים גדולים. חשוב לשים לב לסימון (המסלול הירוק) ולהצטייד במספיק מים. חבלים ומכשירי קשר גם הם רעיון טוב.

• פארק הצפרות – עונת הסתיו היא עונת נדידת הצפרים, ואילת היא אחת הנקודות החשובות במסלול הנדידה של ציפורים רבות. בפארק הצפרות ניתן לבוא ולצפות בנדידת הצפרים, טיבוען, וגם ליהנות מפארק קסום ובו פינות צל רבות. השעות המומלצות הן שעות הבוקר המוקדמות והעונות המומלצות הן סתיו, חורף ואביב. הפארק פתוח סביב השעון והכניסה אליו חופשית.

• שמורת הטבע התנכ"י החי בר – שמורה שיקומית לזנים שכעט ונכחדו מהעולם וחיו כאן בתקופות קדומות – ערודים, פראים, ראמים וגם יענים. עצי השיטה שולטים בנוף הצומח.

• ריף הדולפינים – באחד מחופי הים האדום נמצא ריף הדולפינים: חוף מרובה צמחייה, חיות משק, בריכות שכשוך וכמובן הזדמנות לצפות בלהקת הדולפינים, ואפילו להכנס איתם למים לשחייה.



ריף הדולפינים.
צילום: שאטרסטוק

• המצפה התת ימי – פתוח גם הוא כל ימות השנה ומאפשר הצצה נדירה לעולם התת מימי באמצעות מעברי זכוכית תת מימיים, תצוגות האכלה ובריכות תצוגה. עולם כרישים החדש המאפשר מעבר במנהרת זכוכית מתחת לאקווריום כרישים ענק ומרכז מבקרים ובו פעילויות אינטראקטיביות ובריכת כרישונים.

• הגן הבוטני – נווה מדבר קסום בגבולה הצפוני של אילת מאגד צמחיה מקומית ונדירה מכל רחבי העולם, כולל יער גשם יחיד מסוגו בעולם. פינות ישיבה וצל, נחל משוחזר ומפלי מים הבנויים על טרסות אבן תנכ"יות.

• קניון אייס מול – קניון אייס מול אילת הוא המקום למי שרוצה קצת אתנחתא מהטבע סביב. בקניון תמצאו מתחם ג'ימבורי בצורת איגלו ענק לקטנטנים, והגדולים יותר יכולים לבלות בזירת החלקה על קרח, במתחם בבילון המציע שלל פעילויות לונה פארק או בקולנוע 7D רב חושי, ממש כמו בדיסנילנד. אפשר להגיע חינם לקניון באמצעות הזמנת מונית בגט טקסי אם מגדירים באפליקציה את היעד כ"קניון אייס מול אילת".

• טופ 94 – מתחם ממוזג חוויתי לבני 5 ומעלה הכולל פארק אתגרי ובו פארק חבלים, בנג'י, צוק טיפוס, קרטינג, פיינטבול, מתקני קליעה למטרה בחץ וקשת ובאש חיה ועוד. במקום גם מוזיאון נשק.

אילת מספקת שלל חוויות למבקרים בה, לא רק בקיץ. החורף באילת מאפשר למבקרים ליהנות מכל מה שיש לעיר להציע, רק יותר בזול ועם פחות צפיפות מסביב.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה